Translate

niedziela, 19 kwietnia 2015

Zrób ten pierwszy krok.

O tym jak być ambitnym, wykształconym, przedsiębiorczym i jak odpowiednio zarządać swoim czasem słyszałaś już pewnie wiele. Powstaje wiele postów, vlogów o tym jak żyć i co powinnaś robić ze swoim życiem. I wśród tak wielu informacji, które bombardują Cię z każdej strony znaleźć coś co odnosiło by się do Ciebie, do Twojego trybu życia, do Twoich zainteresowań. Gdyby to było tak łatwe każdy posiadł by tą wiedzę i wcielił w życie, ale czasem życie nas przytłacza. Tak po prostu ma się dość. Czy na przykład nieraz miałaś tak dużo na głowie, że stwierdziłaś, że lepszym rozwiązeniem będzie po prostu schować się pod kołdrę i odłożyć to na później? Nie przejmuj się nie jesteś jedyna.



 Bo widzisz to wszystko odnosi się do Twojej motywacji. A gdyby tak po prostu usiąść na chwilę, bez włączonych tak zwanych rozpraszaczy i zastanowić się nad swoim życiem, nad planami, nad tym jaki jest Twój cel, ale również nad motywacją. Aby coś osiągnąć nie wystarczy tylko o tym myśleć, aczkolwiek to pierwszy krok do zmian. Następnym będzie wcielenie planów w życie i widzę, że w tym wiele osób pada na łopatki i nie ma ochoty powstać.

Obserwuję wielu ludzi z mojego otoczenia, które ma wspaniałe pomysły, ale z realizacją już sobie nie radzą. To na prawdę nie ważne, czy chodzi o schudnięcie, zdrowe odżywianie, karierę zawodową czy hobby. To wszystko ma wspólny mianownik, a jest nim wyjście poza swoją strefę komfortu, bo właśnie tam zaczyna się życie, to prawdziwe ekscytujące życie, to którym chcesz żyć. To o którym marzysz i śnisz. O nie, nie będzie łatwo, każdy z nas ma "mechanizm obronny". Każdy boi się zmian, ale wiesz co różni ludzi sukcesu od innych ludzi? To, że zaryzykowali, zrobili krok, a może nawet i kilka aby zmienić swoje życie. Bądź odważna nie bój się zmian. Daj z siebie wszystko, a to na pewno zaowocuje i to z nadwyżką.

Opowiem Ci pewną historię o pewnym hobby. Mój znajomy zawsze chciał jeździć na longboardzie, ma 26 lat, skończył studia nie byle jakie bo medyczne. "No nie wypada tak jeździć jak byle szczyl na desce w takim wieku", "lekarz na longboardzie, no po prostu nie". Dodam, że jest z małej miejscowości, w której wszyscy patrzą tu, patrzą tam, oceniają. Po moich namowach osoba ta kupiła sobie wreszcie tego wymarzonego longboarda i wiecie co? Śmiga teraz po drogach przeszczęśliwy z wyboru jakiego dokonał. To daje mu frajdę i energię, więc dlaczego nie?



Z kolei ja składając podanie na studia informatyczne zastanawiałam się co ja tam w ogóle będę robiła? Czy ja to  polubię? Co powie moja rodzina? Znajomi? Po tym jak ogłosiłam to publicznie wszyscy byli raczej sceptycznie nastawieni do tej sytuacji. Ja jednak zdecydowałam się na te studia i wiecie co? Jestem przeszczęśliwa. Informatyka daje mi tyle frajdy. Nie jest łatwo, mam wiele projektów, egzaminy prawie na każdych zajęciach, ale jest to moją pasją. Uwielbiam uczyć się programowania. Czerpię z tego ogromną frajdę. 


Nie bój się zmian! Zmiany są dobre. Uczymy się na naszych próbach, czasem nam nie wychodzi, ale to zawsze nas czegoś uczy. Dlatego zrób ten pierwszy krok, obiecuję, że nie będzie tak strasznie jak Ci się wydaje! I o to właśnie chodzi. O wyjście poza strefę komfortu, trzeba przestać myśleć co będzie, co ludzie powiedzą, lub zwyczajnie bać się- bo wiesz co? Ostatecznie będziesz żałować tylko tego czego nie zrobiłaś, a nie tego co zrobiłaś.


Aggie

8 komentarzy:

  1. Jeśli nam coś nie wyjdzie to znaczy, że jesteśmy o 1 krok bliżej sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie tak jak piszesz Ka trina. Warto zrobić ten pierwszy krok i kilka następnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też studiowałam informatykę. Świetna dziedzina, która daje mnistwo frajdy. U mnie z realizacją planów różnie bywa, ale się nie poddaje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet, jeśli zrobi się krok do przodu a później dwa do tyłu to jest lepsze niż trwanie w miejscu z kołdrą pod głową. Nawet, jeśli kołdra nie pyta i rozumie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. czasem niektórzy niestety kończą na tym "pierwszym kroku".

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj:) Cała prawda, by osiągnąć szczęście wystarczy zrobić pierwszy krok. Bardzo podoba mi się Twój blog, dlatego dodałem Cię do mojej listy blogów pod adresem firkat.pl
    Zajrzyj jeżeli masz ochotę~!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za dodanie mojego bloga na listę :)

      Usuń
  7. Pierwsze kroki są ważne, a potem są następne i kolejne :)
    Pozdrawiam :)
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń